Gnesta Ridklubb är en ideell förening. Här jobbar både unga och vuxna tillsammans för att skapa en aktiv klubb med aktiviteter som passar alla.

KONTAKTUPPGIFTER TILL STYRELSEN 2024

ordförande     Carina "Nina" Thörn                 ekeby.hage@gmail.com
                                                                        0708 188589

vice ordf           Anna Teiling-Gårdlund             anna.teilinggardlund@gmail.com
kassör                                                               0702 740606

sekreterare       Ellen Jonsson                          ellen.jonsson1@telia.com
                                                                          0768 167267

tävlingsansvarig   Anngelica Eriksson               anngelica123@gmail.com
                                                                           0706 744155

Helene Zettervall                     helene.zettervall@gmail.com
                                                                           0739 816111

Anna Åsengård                         annaasengard@hotmail.com
                                                                            0703 303374

Therese Bjerketorp                    therese.bjerketorp@stuterinadhammar.se
                                                                             0702 009717

Malin Rydberg                            malin.rydberg@electrolux.com
                                                                              0701 459520

Sandra Ekeberg Baumer            sandra@baumerfoto.se
                                                                              0760 518058

Sarah Hietala                             s_hietala@hotmail.com
                                                                               0760 550782

valberdning       Josefin "Jina" Jankes                    jina.bondhalla@hotmail.com
                                                                                0739 410710

valberedning      Anna Lisjö                                    anna.lisjo@icloud.com
                                                                                0703 131603

PRESENTATION STYRELSEN

Anna Teiling Gårdlund    Jag heter Anna Teiling Gårdlund och bor på en gård utanför Gnesta med familj, hästar, hund och katt. Jag har hållit på med hästerier länge, uppfödning, hingststation, ponnymamma och egen ridning. Jag har varit med i GaRK i många år utanför styrelsen och i flera roller inom styrelsen. Numera är jag  kassör.

Anna Åsengård
Jag heter Anna Åsengård, jag har suttit med i styrelsen ett antal år nu. Jag bor och arbetar på Stjärnbro Gård, där får jag syssla med det jag brinner för -avel och unghästutbildning. Jag och min familj som består av sambo och två barn, äger två hästar som jag tävlar dressyr med. Min roll i styrelsen har varit lite allt i allo, jag hjälper till där det behövs. Jag hoppas kunna bidra till att alla medlemmar känner sig välkomna och att det finns passande aktiviteter för alla.

Carina Thörn
Hej! Jag heter Carina "Nina" Thörn och är from i år fått förtroendet att vara ordförande för den här fina klubben.Jag har suttit i styrelsen nu i 5 år. Jag och min man har en liten gård i Runtuna utanför Nyköping, där har vi våra 3 hästar. Jag rider dressyr på 2 och ska rida in min 3 åring i år,  vilket ska bli jätte spännande och roligt. På gården bor även våra 2 hundar, en katt och ett gäng hönor.

Ellen Jonsson
Jag heter Ellen Jonsson och är sekreterare i GARK:s styrelse sedan 2022. Som yngre satt jag också med i ungdomssektionen GARKUS där vi ordnade allt från spökkvällar till Fångarna på stallbacken. Jag har ridit sedan jag var liten och tillbringade mycket tid på ridskolan på Wisbohammar. Numera har jag egen häst, en halvblodsvalack som jag delar med min mamma och som står på Taffsnäs. Ridningen blir ganska varierad med dressyr, markarbete, uteridning och även en del träning från marken. Lika gärna som jag rider ägnar jag tid åt rykt och stallpyssel.

Anngelica Eriksson
Jag heter Anngelica Eriksson och bor på en gård mellan Gnesta och Vagnhärad där jag driver ett inackorderingsstall och uppfödning i liten skala. Jag har varit med i styrelsen i många år och brinner för tävlingssidan. Jag är dessutom grenledare för dressyren i distriktet och är med i tävlingskommitten samt ridsportsgalagruppen. Är också aktiv i Södermanlands hästavelsförening.
Jag tränar och tävlar på egna uppfödningen Prinzess of Easter och vi har just tagit klivet upp i MsvB. Jag har också två unghästar 3 och 2 år, Zaffron de Light och Zavano, även de är födda här.
Jag jobbar som personlig assistent och tillbringar övrig tid här på gården.
Jag brinner för våra tävlingar, gillar att rodda med lagridning och träningar och är oerhört stolt över den fina gemenskapen vi har i vår underbara klubb!”

Helene Zettervall
Jag heter Helene Zettervall och har vart med i klubben sen den startade med namnet Gnestaortens Hästvänner. Det har blivit en väldans massa år i både ungdomssektionen och på olika poster i styrelsen Jag är både ponnymamma och försöker hinna tävla själv i sportkörning som är min passion. Jag stöttar ungdomarna i vår ungdomskommite , då jag tycker att det är viktigt med den delen av vår verksamhet. Det är oxå roligt med alla våra ponnylag så klubbkänslan ökar hos våra ungdommar.

Therese Bjerketorp
Jag heter Therése Bjerketorp och har suttit med i styrelsen några år. Jag driver företaget Stuteri Nådhammar med min familj där vi föder upp SWB och lipizzaner. Har inackorderingar, semin- och hingststation. Jobbar även som konsult med redovisning åt några företag. Just nu rider jag mest för nöjes skull och hjälper övrig tid min dotter Alva i hennes satsning på sin ponny (och på en av mina ridhästar). Jag hoppas att 2022 ger vår klubb möjligheter att ordna en massa trevliga tävlingar och aktiviteter för våra medlemmar.